MITT KOSTHOLD - MIN TRENING - MIN LIVSSTIL

Yessda, tenkte jeg skulle skrive litt om min "diett" eller rettere sagt, mitt kosthold - min livsstil! Etter ønsker fra noen lesere, so here it goes!

Først vil jeg bare si at det er utrolig mange måter, myter og ulike "dietter" man kan følge om man ønsker å enten gå ned i vekt, stramme opp eller vil andre ting. Ikke bare sluk mine råd - dette er noe som funker for meg og som jeg har snakket med min mor om, som har vært treningsinstruktør i 15 år og trent i 35 år, og også min mors bestevenninne som er leder på "Easy Life" og som arbeider med det her. Jeg vet også at jeg ikke er stor eller fet på noen måte, men jeg gikk opp en del kilo for noen år siden og jeg mener det handler om at en selv skal føle seg vel.

Trening:
Jeg prøver nemlig å gå ned i vekt og jeg er ei treningsglad jente - just love it! Så jeg trener ca. 3-4 ganger i uka, og mer om jeg får det til! For de som lurer så går det mye i indoor walking, spinning og mye styrke. Jeg har fått laget et opplegg på styrketrening av en personlig trener på spenst - det burde alle benytte seg av om de ønsker å enten få mer muskler, bli sterkere, gå ned i vekt - uansett grunn! Det er gratis i allefall ved spenst, alle har rett til en veiledningstime. Så jeg har fått laget to programmer til meg, et som går til overkropp og et som går til underkropp.
Om man ønsker å gå ned i vekt så er det veldig viktig med styrke, det er nemlig styrke som øker forbrenninga vår og vi forbrenner mange timer etter økten er ferdig! Men, ikke glem at det er en kombinasjon av styrke og kondisjon som må til når det gjelder trening.

Mat:
Når det gjelder kostholdet mitt, så prøver jeg å spise så sunt som mulig. Frukt og grønt er viktig, samtidig som jeg spiser ris, poteter, pasta osv - men fullkornsris, -poteter, -pasta. Om man ønsker å følge den "dietten" jeg følger, så gjelder det å kutte veldig ned på karbohydrater, dermed spiser jeg også bare 1 frukt om dagen. Frukt er jo veldig sunt og bra å spise og det sies at man burde ha i seg 5 om dagen! Det er helt sant, men skal man ned i vekt, så inneholder frukt masse karbohydrater. Ellers unngår jeg nøtter, for mye godteri, for mye brus. Jeg spiser også mindre, men oftere - 4-6 ganger per dag. Det er også viktig å ikke spise store måltider for sent, spiser man middag veldig sent kan det gjøre at en faktisk legger på seg - i allefall det jeg har blitt fortalt.

I tillegg har jeg prøvd litt ut 30 days - som skal gjøre at man går ned i vekt ca. 2 kg per mnd. Anbefales å ta 2 tabletter om morgen + 2 tabletter om kveld, men skal selvfølgelig ikke byttes ut måltider som ved andre mer drastiske dietter. 
Viktig å trene og spise sunt ved siden av og det skal gi et kick for å komme bedre i gang og for å få hjelp med de siste kiloene.  

Jeg merker allerede at med en sunnere livsstil, så har jeg mye mer overskudd og energi! Det er så utrolig deilig og jeg misliker de ukene hvor jeg ikke får trent! Det er i tillegg veldig sosialt med trening på Spenst - man blir kjent med nye folk i alle aldre! Jeg gikk ned 10 kilo i høst og jeg vil gjerne gå ned noen kilo til, men samtidig holde på muskelmassen og gjøre det på en sunn måte!

                                    Before (april 2010)



Now


 V
(ps: sorry for sykt lang tekst.. hoho, men om dere leser det her så kom dere vel gjennom!)

 



2 kommentarer

Henriette

29.01.2011 kl.08:45

Nice :) Skulle ønske jeg var like flink (ikke det at jeg trenger å gå ned noe, og ikke du heller.. men til å trene og ikke spise så mye usundt)!!

unepetiteprincesse

29.01.2011 kl.16:35

hehe! Søt du er! Prøver mitt beste :)

Skriv en ny kommentar

unepetiteprincesse

unepetiteprincesse

19, Larvik

I'm a 18 years old dreamer who loves living life to the fullest. veronicamogster@hotmail.com

Norske blogger bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits